خانه صمت می تواند در روابط بین صنعت و دانشگاه موثر باشد
خانه صمت می تواند در روابط بین صنعت و دانشگاه موثر باشد
مشاور معاون امنیتی و سياسي استانداري قم عنوان کرد: خانه صمت می تواند در روابط بین صنعت و دانشگاه موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت استان قم، نشست کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه صبح یکشنبه به میزبانی خانه صنعت معدن تجارت استان قم و به ریاست مرتضی بابایی، مشاور معاون امنیتی و سیاسی استانداری قم برگزار شد.

مرتضی بابایی در این نشست با اشاره به جایگاه خانه صمت در بین صنعتگران عنوان کرد: خانه صنعت معدن و تجارت استان قم می تواند در تحکیم و گسترش روابط بین صنعت و دانشگاه پیشگام و موثر باشد و در این مسیر از ظرفیت فعال و موجود انجمن های تخصصی صنایع همگن بهره ببرد.

وی ضمن تاکید بر نیاز رشد و تداوم تعاملات بین دانشگاهی در سطح استان بیان کرد: در استان قم جامعه علمی و دانشگاهی می بایست به دنبال رفع نیاز های صنعت از طریق تامین نیرو و طرح های صنعتی برود تا بتوانیم فاصله دانشگاه و صنعت را کاهش داده و از فرصت های ویژه ای مثل تابستان برای لمس محیط صنعتی توسط دانشجویان تحت عنوان کارآموزی و کارورزی استفاده کنیم.

پیگیری مصوبات جلسه قبل، تبادل نظر پیرامون افزایش و هدفمند کردن ارتباط صنعت و دانشگاه، بررسی فرصت های ارتباطی میان صنعت و دانشگاه در سطح استان، طرح های علمی، آموزش مراکز تولیدی، کارورزی و کار آموزی دانشجویان، تامین نیروی کار واحد های صنعتی، و پرداختن به نیاز های کلان صنعت‌ و دانشگاه از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.