پیام تسلیت رئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم در پی حادثه غم انگیز معدن زغال سنگ طبس
پیام تسلیت رئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم در پی حادثه غم انگیز معدن زغال سنگ طبس
در پی حادثه دردناک و غم انگیز معدن زغال سنگ طبس و‌درگذشت تعدادی از کارگران شریف معدن، رئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم در طی پیامی این ضایعه بزرگ را به خانواده های داغدار و تمامی همکاران در حوزه معدنکاری و صنایع تسلیت گفت.

محمد آقاجانی، در پی حادثه دردناک و غم انگیز معدن زغال سنگ طبس و‌درگذشت تعدادی از کارگران شریف معدن، در طی پیامی این ضایعه بزرگ را به خانواده های داغدار و تمامی همکاران در حوزه معدنکاری و صنایع تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

عَنْ أَبِی عَبْدِاَللَّهِ عَلَیْهِ‌اَلسَّلاَمُ قَالَ:

اَلْکَادُّ عَلَی عِیَالِهِ کَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ

آن که برای اداره زندگی خانواده‌اش تلاش می‌کند و متحمل سختی کار می‌شود، مانند مجاهد در راه خداست(کافی، ج۵، ص۸۸).

کارگران، عزیزانی هستند که چرخه تولید و صنعت میهن عزیزمان به دست توانمند و با وجود زحمتکش آنان است که به سوی موفقیت ها حرکت می کند و در این مسیر امنیت جانی و کرامت انسانی این بزرگواران وظیفه سنگین و اصلی می باشد که به دوش کارفرمایان و مسوولان می باشد.

با نهایت تاثر و تاسف عدم رعایت نکات ایمنی بار دیگر موجب آن شد تا شاهد جان باختن تعدادی از کارگران زحمت‌کش و پرتلاش معدن زغال سنگ طبس، که در سخت‌ترین شرایط و با تلاشی جهادگونه، همواره برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کردند، باشیم.

این عزیزان همچو سربازانی در عرصه تولید و معدن به مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، نمادی از ایثار، همت و مقاومت بودند که  بر خود واجب میدانیم ضمن تسلیت این ضایعه‌ دلخراش ‌و بزرگ به جامعه کارگری، صنعت و معدن کشور با قلبی آکنده از غم و اندوه یاد آنان را گپرامی بداریم و در راستای حفظ امنیت جانی سایر کارگران شریف میهن عزیزمان در تمامی عرصه های صنعت، معدن و تولید گام برداریم.

در پایان امید داریم تا زین پس هیچ خانواده ای در سوگ عزیزی براثر اینگونه حوادث نباشد و از خداوند متعال برای جان ‌باختگان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل و سلامتی مسألت داریم.

محمد آقاجانی

رئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم

خانه صنعت، معدن و تجارت قم